Adios Ecuador, Hola Costa Rica - Reisverslag uit Tilarán, Costa Rica van Jorrit Reintjes - WaarBenJij.nu Adios Ecuador, Hola Costa Rica - Reisverslag uit Tilarán, Costa Rica van Jorrit Reintjes - WaarBenJij.nu

Adios Ecuador, Hola Costa Rica

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

02 Augustus 2006 | Costa Rica, Tilarán

Jaja, weer een landje meer in m{n paspoort. De laatste week in ecuador was relaxt, maandagavond met monique (een duitse die spaans had op dezelfde talenschool en richting peru gaat) de nachtbus naar Cuenca genomen. Niet heel comfortabel geslapen, maar scheelt toch weer een hotelovernachting... In cuenca vooral de stad bekeken, het stikt echt van de kerken hier. Mooie stad maar het geeft niet de indruk groot te zijn en er is ook niet veel te doen, weinig barretjes en restaurants. De dag erna naar de belangrijkste incaruines van ecuador gegaan. De busrit heen was ongeveer 3 uur en terug 2 uur, en we zijn daar iets meer dan een uur geweest... Waren niet echt de ´ruines´ zoals je ze verwacht in zuidamerika, dus een beetje een waste of time vond ik. Wel mooie landschapjes vanuit de bus dus dat maakt weer wat goed. De volgende ochtend vroeg weer in de bus gaan zitten, monique naar peru en ik naar vilcabamba, een klein plaatsje helemaal in zuidecuador. Hele mooie omgeving en het is een mooie verandering om eens in een warm stukje andes te lopen (de jungle begint hier 30km vandaan). Veel vage mensen hier wel, beetje hippietown, alleen zijn de hippies rond de 50. Zeer uitgerust een dagje later de nachtbus naar guayaquil genomen. Dit is de grootste stad van ecuador en het beste deel is (net als in rotterdam) langs de rivier. Grappig is dat er hier ook leguanen zitten in de vele parkjes, deze zijn wat actiever dan op de galapagos en laten ook zien dat ze in bomen kunnen klimmen. Na guayaquil is het naar costa rica, na 6 weken wel het idee dat ik ecuador een beetje ken, erg goeie tijd gehad.
Eerste avond in San Jose doorgebracht, een van mn eerste indrukken van costa rica is dat alles hier DUUUUUUUR is. En dat klopt! Zit nu sinds twee dagen in Tilaran bij Lago Arenal. Gisteren een dagje gesurft, wat erg relaxt is met uitzicht op een vulkaan, palmbomen en bergjes en als medemeergebruikers een aantal pelikanen. Vandaag minder wind maar heb vanochtend een korte kitesurfinstructie gehad en daarna dus een tijdje staan vliegeren. Morgen proberen op het water. Omgeving van het hotel is trouwens extreem mooi. Is midden in de jungle en er zitten dus ook brulapen in de bomen naast het hotel. Verder ook heel veel vogels en natuurlijk insecten, de meest luidruchtige is een kevertje van 3-4 cm die een geluid maakt als een alarm, echt te hard. Vandaag ook een vliegende eekhoorn gezien, behoorlijke kamikazepiloot. Zijn zeer relaxte mensen die het hotel runnen maar je kan wel merken dat het laagseizoen is, niet veel andere gasten hier.

That´s it for now, usb werkt hier niet dus de foto´s komen de volgende keer.

Ciao, Jorrit

• 02 Augustus 2006 - 23:16

Willemijn:

Jorrit! Veel plezier op Costa Rica, en niet wegwaaien he met dat kitesurfen van je (btw wel erg cool!) Ik zit inmiddels in Mexico en ga vanavond met de bus naar Bahias de Huatulpo (een strandplek vlakbij Oaxaca, scheelt weer een overnachting -klinkt bekend niet waar, haha??-)

Liefs, Willemijn

• 03 Augustus 2006 - 07:10

Wouter:

Lekker bezig reintjes! Leuk ook dat je even een uitstapje maakt naar CR, wat ga je daar de komende twee weken allemaal nog doen? Alleen een beetje aan het strand hangen (heeel vervelend lijkt me) of duik je weer de cultuur in? Ik ben benieuwd. In NL is de hittegolf van 16 dagen voorbij, nu 20gr en regen, maar van het weekend weer 25gr.

Scritpie is nog lang niet af, maar heb gister wel een contract aangeboden gekregen (voor onbep. tijd) dus das ook wel rielekst. Ik spreek je over twee weekjes weer, geniet er nog even van!

Wouter

• 03 Augustus 2006 - 07:10

Wouter:

Wouter

• 03 Augustus 2006 - 17:58

Guus En Familie:

He Jorrit,

Zag de kaart bij jouw tante Truus. Dus eventjes nu hier gekeken. Veul plezier en we volgen het wel.

• 03 Augustus 2006 - 21:31

Papa:

Je bent nu echt aan het relaxen. Goed zo! dan kom je in ieder geval uitgerust thuis. We zijn benieuwd naar plaatjes uit Costa Rica. Doei!!

• 04 Augustus 2006 - 08:59

Els:

Hé Jorrit,

leuk om je verhalen te lezen. Klinkt allemaal super en ook lekker veel variatie. Hoe is je Spaans nu, kun je echt een gesprek voeren of is het meer 'verstaanbaar maken' niveau? Zal vast met sprongen vooruitgaan.

Veel plezier!

Els.

• 07 Augustus 2006 - 15:41

Elke:

Hey Jorrit,

Heb even je site zitten bekijken, ziet er goed uit!!!
    Die foto's van de vulkaan zijn echt gaaf. Leuk dat Noortje en ik ook nog op je site staan :)
    Was mn foto's kwijt door een error, maar gelukkig heb ik ze nu terug, dankzij goede ICT-vrienden. Ze zijn erg gaaf!
    Je hebt trouwens echt plaatjes van de Galapagos.
    We mailen nog wel als ook jij terug bent in Nederland voor foto's! Nog een goede reis...

Groetjes Elke

• 09 Augustus 2006 - 10:01

Ineke En Gijs Post:

Je lijkt onvermoeibaar! Geniet er van!
    Nog bedankt voor je kaart uit Ecuador.
    Groeten uit Doetinchem
    Ineke en Gijs