De Galapagos Eilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jorrit Reintjes - WaarBenJij.nu De Galapagos Eilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jorrit Reintjes - WaarBenJij.nu

De Galapagos Eilanden

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

24 Juli 2006 | Ecuador, Quito

Hola todos,

Ben gisteren teruggekomen van een 8 daagse cruise door de galapagos eilanden. Het was echt geweldig, dieren die echt te dicht bij komen landschappen die totaal verschillen en allemaal even surealistisch zijn en een superrelaxt schip (16 passagiers, 7 crew en 1 gids) en ook relaxte medereizigers.
Op zondag aangekomen in baltra waar we werden opgehaald van het vliegveld, gelijk de eerste fregatvogels en pelikanen in de lucht en de eerst zeeleeuwen die liggen te slapen op een bankje in de haven. We varen weg naar een baai en zien daar ook de eerste krabben leguanen en bluefooted boobies. Er zijn heel veel vogels aan het vissen hier wat met enorme snelheid het water in gaat. Het is echt bizar hoe groot al die beesten zijn en hoe dicht bij ze komen, ze vliegen echt op 50cm langs...
De volgende dag gaan we voor het eerst snorkelen, en we zien de eerste zeeleeuwen in het water. Eentje komt naar me toe gezwommen, kijkt me in masker en zwemt onder me door en weer terug, echt superspeels. Even later is er ook een die in mn flippers bijt en wil spelen. Ze bijt ook in mn been wat ik minder leuk vind maar het is puur spelen (als jonge honden) en heel grappig. Iets verder kom ik ook een zeeschildpad tegen die heel rustig door het water peddeld, al ik em probeer te volgen is ie me al snel te snel af, maar ziet er mooi uit. Als we ´s avonds uit Santa fe vertrekkn naar espagnola zitten we met zn zessen op het bovenste dek van het schip. Er is echt behoorlijk wat zeegang en teruglopend naar de trp worden we echt gelanceerd. Slapen gaat prima en ben gelukkig (de hele week)niet zeeziek. Op espagnola is het de volgende dag echt uitkijken waar je gaat staan zoveel christmas iguana´s zitten hier, het paringsritueel van de albatrossen hier is echt heel grappig om te zien ze hebben een hoop move´s in huis. In de middag zijn we op een bountystrand waar heel veel zeeleeuwen liggen. Als op een gegeven moment het alpha-mannetje uit het water komt en andere mannetjes wegjaagt rennen deze met zn vijven recht op ons af, ziet er echt heel cool uit. Bij het snorkelen vanaf dit strand ook nog haaien gezien die ligge te rusten op de zeeboden. De volgende dag op floreana postoffice bay en een lavatunnel bezocht. De dag er na zijn we in puerto ayora, de grootste plaats hier. Veel landschilpadden gezien en het dorpje is ook heel relaxt, hoewel erg toeristisch. Bij tortuga bay zien we een heleboel zeeleguanen de branding in zwemmen wa een heel mooi gezicht is. De dagen erna nog santiago bartholome en genovesa bezocht. Op het laatste eiland zitten heel veel redfootedboobies, wat echt grappige beesten zijn, ze worden alleen constant beroofd van de vis die ze gevangen hebben door fregatvogels wat een mooi schouwspel geeft in de lucht. Op de terugweg naar baltra paseren we de evenaar wat samen met het feit dat dit de laatste avond is een goeee reden geeft voor een feest. Er is zoveel zegangf dat zelfs ik heel los in de heupjes ben. Om iets over elven over de 0000000, maar geen poseidon te zien hier. Echt een goede week gehad en absoluut de moeite waard, de foto´s spreken denk ik voor zich.

Terug in quito uit geweest en wordt op de terugweg beroofd (een mes onder mn neus), ook dit gaat echter op zn ecuadoreaans, heel rustig dus, en ik mag mn pasjes en portemonee houden, ze willen alleen mn geld. 30 dollaar armer maar verder niks aan de hand. Ga vandaag toch weg uit quito (naar cuenca, in het zuiden) dus deze mensen kom ik niet meer tegen.

Dat was het voor nu, jullie allemaal nog veel plezier in de hitte, hier is het rond de 20-25 graden dus aangenaam.

Adios, Jorrit

• 24 Juli 2006 - 20:53

Mama:

Wat een schitterende beesten, met rode blauwe en ... schoenen. De leguanen zijn onze favorieten. Maar de schildpadden mogen er ook zijn. Groetjes

• 24 Juli 2006 - 20:54

Bas:

Hi Kerel,

Goed je gesproken te hebben. Foto's , verhaal....briljant!

Ciao!

• 24 Juli 2006 - 21:26

Maarten:

He Jorrit,
    SUPERMOOIE foto's man, wateen belevingen allemaal!
    Een ding mis ik echter, mooie vrouwen op de stranden......Het enige wat ik zie zijn zonnende zeeleeuwen.

Veel plezier verder, Maarten en Gemma

• 24 Juli 2006 - 21:37

Wouter:

yo reintjes,

kap met die studie van je en wordt lekker fotojournalist, je maakt echt schitterende plaatjes! Heel erg fraai, o en heb je wat opgestoken van die paringsdansen eigenlijk?

In utrecht hebben we ook bluefooted boobies. Aangezien het hier al weken 30+ graden is, gaan alle leuke meisjes op slippers uit. Als je dan op hun tenen staat heb je ook bluefooted boobies :D

Ik wens je onwijs veel plezier, doe een beetje voorzichtig met die rielekste overvallers, en ik spreek je snel als je weer terug bent (wat hier in utrecht allemaal gebeurt kan ik ook wel een wouter.waarbenjijallemaalmeebezig.nu van maken

groeten!

wow!ter

• 25 Juli 2006 - 06:33

Birgit:

Heey Jorrit,

Ik ben echt super jaloers! Echt geweldig machtig om al die beesten te zien! Geniet nog van je trip!!

Ciao, Birgit

• 26 Juli 2006 - 01:13

Willemijn:

Heej Jorrit!

Ziet er allemaal erg cool uit! Zeker een reden om terug te gaan naar Ecuador! Ik vond de partyfoto's wel een beetje aan de vage kant. Gecensureerd?

Liefs, Willemijn

• 26 Juli 2006 - 12:14

Roel:

Hey Kerel, hier in Nederland is het al net of ik niet ben weggeweest.
    Je hebt idd mooie foto's van die beesten op de Galapagos. Ben blij dat ik daar ook geweest ben. Geniet er verder nog van en doe de groeten aan die Monique als je haar nog ziet.
    Groetjes uit het verre suptropisch Holland!

• 27 Juli 2006 - 19:16

Bas:

Thanks voor de kaart, maar 2 vragen:
    Wie is Hermano?
    Wie heeft dat op de kaart geschreven?

Ciao,

Bas

• 29 Juli 2006 - 10:36

Corry En Kees:

Hallo Jorrit,
    We genieten elke keer weer van je mooie verhalen en prachtige foto's. Nog bedankt voor je kaart.
    Tot ziens, hartelijke groeten van ons beiden.

• 01 Augustus 2006 - 15:00

Han En Bertheke:

Jorrit, mooie foto's, vooral die Jorrit diertjes zijn erg mooi. Voor ons waren de galapagos dieren een feest van erkenning.