Surf and relax - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jorrit Reintjes - WaarBenJij.nu Surf and relax - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jorrit Reintjes - WaarBenJij.nu

Surf and relax

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

10 Augustus 2006 | Costa Rica, Monteverde

Hola Amigos,

De afgelopen week veel gerelaxt, eerst mn kitesurftalent op het water geprobeerd, er staat echt een enorme pull op de 10m waar we het water op gaan maar het lukt vrij redelijk om deze grotere kite te controleren. De enige truck is natuurlijk dat ik zonder board begin :), ook dan kan je aal een stukje vliegen als je het goed aanpakt. Daarna met board maar de enige keer dat ik echt sta crash ik vrij snel mn kite en lukt het niet meer om em te waterstarten. De lestijd is ook over dus so far het kiten, in Nederland nog maar eens een lesje proberen. Verder in Tilaaran nog een beetje door de jungle gehikt, vooral de apen zijn makkelijk te vinden omdat ze nogal veel herrie maken (wat vrij normaal is voor howlermonkeys naturlijk). Ook de ondergaande zon boven het meer is heel mooi hier. Op zaterdag naar Tamarindo gegaan, dit is surftown numero uno in costa rica en heeft een relaxt sfeertje. Trouwens veel mazzel met de bus, de normale bussen hier zijn echt waardeloos, sluiten niet aan en gaan soms maar twee keer per dag, maar er zijn veel busjes die op besteling door het hele land crossen. ´s Ochtends bij het hotel op de normale bus gewacht maar voordat deze er was stopte er zo´n klein busje die wat toevallig naar Tamarindo ging. Een cheape lunch voor de bestuurder is genoeg om te betalen voor de rit dus dat scheelt me weer 20 dollar (wat deze units normaal kosten). De volgende ochtend in Tamarindo een golfsurfles genomen en de dagen erna met een gehuurd board in de branding doorgebracht. In het begin op de kleine golfjes gaat het best makkelijk, timing is simpel gaan staan is easy en controle gaat redelijk. Maar de grote golven zijn toch net iets anders... heb veel tijd onder water doorgebracht en weet nu waarom golven soms met wasmachines vergeleken worden. In ieder geval wel leuk om te doen maar ook dit heeft nog wat oefening nodig. Hier ook de eerste andere nederlanders tegengekomen, vooral amerikanen hier en dat schijnt alleen maar erger te worden. Volgens een paar Tico´s die ik spreek wonen er meer extranjeros dan tico´s in costa rica. Relaxte dagen gehad in Tamarindo en echt even de toerist uitgehangen, strand, zee, zon. Gisteren via Liberia naar Puntarenas gegaan, een stadje aan de kust wat op een soort pier de zee in ligt. Dit is echt een van de smerigste en meest stinkende steden die ik heb gezien tot nu toe, ook veel bouwvallen en zwervers. Toen ik naar mn hotel liep dacht ik eerst dat er een lijk op straat lag, zo verpaupert was deze kerel, z´n hoofd was echt net een lege schedel. Gelukkig lag ie later ergens anders dus hij kan zich blijkbaar bewegen. Ook het strand is niet echt aantrekkelijk, er spoelt nammelijk nogal veel zooi aan. Wel een relaxt hostal, goedkoopste ook tot nu toe hier in Costa Rica. Vandaag de bus naar Monteverde genomen dus ben weer in de bergjes, het is hier kouhoud vergeleken met de afgelopen week maar wel heel mooi, supergroen en genoeg te doen, dus ben benieuwd wat de canopytour morgen gaat brengen.

Adios, Jorrit

  • 10 Augustus 2006 - 20:10

    Bas:

    Hola hermano (nu ik ook weet wat dat betekent),

    Ziet er goed uit. Jammer dat je geen foto\'s van de wasmachine hebt, nog een boardje weten te wrecken?

    Dat kiten ziet er erg ok uit, je lease auto is besteld trouwens, ik had nog even gebeld om toch maar de Aston Martin te bestellen, ok?

    Looking forward to see you next week (neem een dagje vrij, dus beter stap je fit uit het vliegtuig!)

    Adios,
    Bas

  • 10 Augustus 2006 - 21:18

    Papa, Mama:

    Mooi weeer iets te horen. De foto\'s zijn inderdaad vacantie!! Morgen sturen we nog een mail. Het beste de laatste dagen.

  • 11 Augustus 2006 - 08:10

    Wowter:

    Ontzettende reintjes, je zit gewoon met je luie ass een beetje in een tropisch oord te hangen!! Hoe rielekst! Ik maar denken dat je druk bent met rondreizen en backpacken.. Wel gaaf om te kiten zo te zien. Ik zeg geniet er nog even van, want maandag ben je weer terug in ons kikkerlandje, waar het inmiddels 20 graden koeler is dan 2 weken geleden...

    Wouter

  • 13 Augustus 2006 - 23:43

    Willemijn:

    Hej dude! Ziet er weer allemaal gelikt uit! Geniet nog even van de laatste paar daagjes (en natuurlijk Miami -waar de dames MiJammie zijn-) en tot in september!

    Liefs, Willemijn

    ps: ja, ik ben lief voor Tjeerd (wanneer niet?)

  • 16 Augustus 2006 - 20:26

    Marleen:

    Ahum, ahum... Dusss... Je hebt slimme mensen en uh ja, minder slimme... Vroeg me al een hele tijd af waarom ik toch niets meer van je vernam... Had alleen het eerste bericht gelezen... Ik ben in de rol van thuisblijver gewend dat je bij elk geplaatst bericht zo'n mailtje krijgt. Dus die l*l zal me wel uit z'n lijst hebben gehaald!!! Nu heb ik 't dan toch gevonden en de hele avond bijgelezen. Daarop zeg ik: jaloeoeoeoeoeoers!!!
    Tof man!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Monteverde

2006

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2006

De laatste

10 Augustus 2006

Surf and relax

02 Augustus 2006

Adios Ecuador, Hola Costa Rica

24 Juli 2006

De Galapagos Eilanden

16 Juli 2006

De vulkaan in banos doet het weer!
Jorrit

Actief sinds 15 Juni 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 15709

Voorgaande reizen:

17 Juni 2006 - 15 Augustus 2006

2006

Landen bezocht: