Spaans en Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jorrit Reintjes - WaarBenJij.nu Spaans en Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jorrit Reintjes - WaarBenJij.nu

Spaans en Quito

Door: Jorrit

Blijf op de hoogte en volg Jorrit

25 Juni 2006 | Ecuador, Quito

Hola todos,

Op maandagochtend begonnen met spaanse les. Ik heb iedere ochtend vier uur priveles van Felix. Toen ik zei dat ik maar een weekje spaans ging doen keek hij nogal bedenkelijk en zij daty we dan muy gramaticalles moesten doen. Ik kan nu ook (na een week les) bijna alles wel vervoegen, alleen weet ik van de helft van de worden niet gelijk wat ze betekenen... maargoed nog een tijdje te gaan. Maandagvond een salsales gehad, jullie weten hoe los ik in de heupjes ben (...) dus de foto´s spreken voor zich. ´s Avonds bij een heel cheape indier gegeten, superlekker en veel, maar ook heel veel pepers. Op woensdag met de leraren op de school naar duitsland-ecuador gekeken. Weinig succes helaas dus er kwam helaas geen feestsfeer van de grond. In de middag naar de oude stad gegaan. Er was hier een tentoonstelling van worldpressfoto, moet zeggen dat ik nog niks heb gemaakt wat er tussen kan. Na de les op woensdag natuurlijk naar het voetballen gekeken. De ecuadorianen zijn eigenlijk allemaal voor nederland omdat de argentijnen de argonante ballen van latijns amerika zijn en ze hier dus altijd voor de tegenstander van argentinie zijn. Wedstijd niet al te best maar wel leuke sfeer. ´s Avonds naar de bios geweest en daarna met z´n 6en in de taxi terug, slechts 2 dollar voor een ritje van 20 minuten, daar kunnen ze in NL niet aan tippen. Daarna nog een terasje gepakt en tot half twee zitten praten met leon, relaxte kerel uit NL die al 7 maanden onderweg is. Uiteindelijk zijn we weggegaan omdat een dronken brit niet ophield met zijn verhaal aan ons te vertellen. Deze kerel had in de jaren 70 in venlo (!) gewoond en vond da na verder overal in de wereld geweest te zijn de mooiste stad ter wereld. Hij had dus echt goed gedronken. Donderdag weer vroeg op en tijdens het ontbijt even mn huiswerk (jaja) gemaakt. Na de les met tamara(een duits meisje die ook spaanse les volgt) naar het beeld van de virgin de quito gegaan. Echt onwijs mooi uitzicht over de stad maar wel een beroerde buurt. Daarna nog even door de oude stad gedwaalden naar la basilica gegaan. Dit is een kerk die eigenlijk nog afgebouwd word, een beetje zoals de sagrada familia in barcelona, alleen dan wel heel veel kleiner. Het mooie is dat je echt over in de kerk kan komen, dus boven de gewelven langs torentjes in etc. Wel een paar trapjes die er niet zo heel stevig uitzagen maar het uitzicht daarna was zeker de moeite waard. In de avond gekaasfonduet (hoe schrijf je dat?), dat is namelijk heel hip hier in quito. Op vrijdag nog een mooie laatsteles gehad, het lukt al aardig om een beetje een gesprek te voeren met felix, al gaat het langzaam en blijft het naar woorden zoeken. Daarna onze spulletjes gepkat om een weekend naar Guamote te gaan, meer in het volgende bericht.

Adios, jorrit

Ps. ik ben niet al te vaak op internet maar het is leuk om jullie reacties en mailtjes te lezen, thanx!